JESUS CRISTO.
NÃO HÁ SALVAÇÃO EM NENHUM OUTRO.
PORQUE DEBAIXO DO CÉU NÃO EXISTE NENHUM OUTRO NOME, DADO ENTRE OS HOMENS, PELO QUAL DEVAMOS SER SALVOS.
BUSCAI AO SENHOR ENQUANTO SE PODE ACHAR, INVOCAI-O ENQUANTO ESTÁ PERTO, DEIXE O PERVERSO O SEU CAMINHO, O INÍQUO OS SEU PENSAMENTOS, CONVERTA-SE AO SENHOR, QUE SE COMPADECERÁ DELE E VOLTE-SE PARA O NOSSO DEUS PORQUE É RICO EM PERDOAR.

TRANSLATOR

TRANSLATE THIS PAGE

sábado, 14 de dezembro de 2013

BIBELEN Matthew 19

 


Matthew 19
1 Og det skjedde da Jesus hadde endt denne tale, da drog han bort fra Galilea og kom til Judeas landemerker på hin side Jordan ;
2 og meget folk fulgte ham, og han helbredet dem der .
3 Fariseerne kom også til ham for å friste ham , og sa til ham: Er det tillatt for en mann å skille seg fra sin kone for hver sak ?
4 Og han svarte og sa til dem: Har dere ikke lest at han som skapte dem , fra begynnelsen skapte dem til mann og kvinne ,
5 og sa: Derfor skal mannen forlate far og mor og holde seg til sin hustru, og de to skal være ett kjød ?
6 Så er de ikke lenger to , men ett kjød . Hva derfor Gud har sammenføyd , skal ikke et menneske skille.
7 De sa til ham: Hvorfor har da Moses å gi en skriftlig skilsmissebrev og skille seg fra henne ?
8 Han sa til dem: Moses på grunn av hardheten i deres hjerter led du å sette fra deres hustruer , men fra begynnelsen av var det ikke slik.
9 Og jeg sier dere : Den som skiller seg fra sin hustru, uten for hors skyld , og gifter sig med en annen , han driver hor, og den som gifter henne som er satt , han driver hor .
10 Disiplene sa til ham: Dersom saken av mannen være så med sin kone , er det ikke godt å gifte seg .
11 Men han sa til dem: Ikke alle fatter dette ord, men bare de som det er gitt.
12 For der er gildinger som er født slik fra mors liv , og der er gildinger som er gildet av menneskene, og det er gjeldinger som har gjort seg evnukker for himlenes rike skyld . Han som er i stand til å fatte dette, han fatte det .
13 Da bar små barn til ham , at han skulle legge hendene på dem og be , og disiplene truet dem.
14 Men Jesus sa: La de små barn være, og hindre dem ikke fra å komme til meg : for slike hører himmelriket .
15 Og han la hendene på dem , og gikk derfra .
16 Og se , det kom en og sa til ham : Gode mester , hva godt skal jeg gjøre for at jeg kan få evig liv ?
17 Og han sa til ham: Hvorfor kaller du meg god ? det er ingen god, men én , det er Gud : Men vil du gå inn til livet , så hold budene .
18 Han sa til ham: Which? Jesus sa: Du skal ikke slå ihjel , du skal ikke drive hor, du skal ikke stjele , du skal ikke vitne falskt ,
19 Hedre din far og din mor, og : Du skal elske din neste som deg selv .
20 Den unge mannen sier til ham : Alt dette har jeg holdt fra min ungdom : hva mangler jeg ennå ?
21 Jesus sa til ham: Vil du være fullkommen, da gå og selg det du eier , og gi det til de fattige , så skal du få en skatt i himmelen : Kom så og følg meg .
22 Men da den unge mann hørte det , gikk han bedrøvet bort, for han var meget rik .
23 Da sa Jesus til sine disipler: Sannelig sier jeg eder, at en rik mann skal neppe gå inn i himmelriket .
24 Og igjen sier jeg dere : Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik mann å komme inn i Guds rike .
25 Da disiplene hørte det , ble de overmåte forundret og sa: Hvem kan da bli frelst ?
26 Men Jesus så på dem og sa til dem: For mennesker er dette umulig , men for Gud er alt mulig .
27 Da svarte Peter og sa til ham: Se , vi har forlatt alt og fulgt dig ; hva skal vi ha derfor ?
28 Og Jesus sa til dem : Sannelig sier jeg dere : Dere skal som har fulgt meg , i gjenfødelsen, når Menneskesønnensitter på sin herlighets trone , også sitte på tolv troner og dømme Israels tolv stammer av Israel.
29 Og hver den som har forlatt hus eller brødre eller søstre eller far eller mor eller kone eller barn eller åkrer for mitt navns skyld , skal få mangefold igjen og arve evig liv .
30 Men mange som er de første, skal bli de siste, og de ​​siste skal bli de første .
Ønsker å laste ned Bibelen på ditt språk klikker på denne lik .
http://www.BibleGateway.com/Versions/
Eller laste ned Bibelen på engelsk :
http://www.baixaki.com.br/download/Bible-Seeker.htm
Del med vennene dine.